Search

مزیتهای ایجاد فروشگاه اینترنتی چیست؟

مزیتهای ایجاد فروشگاه اینترنتی چیست؟


فروشگاه ساز
گسترش رسانه های دیجیتال امکانات ی را نیز جهت مشتری و هم برای شركت های خلق كرده است. امکانات ی که تجارت و خرید فروش کالا و خدمات و کسب درآمد را از شکل سنتی کاملا جدا کرده و جهان ی تازه را به روی تاجران باز کرده است.
امکانات ی که فعالان این عرصه را قدرتمند تر از همیشه کرده است و نبوغ و خلاقیت می تواند در این عرصه کسب کارتان را متحول نماید در کمترین زمان فراتر از تصوراتتان پیشرفت نمایید. بررسي سرگذشت بزرگان تجارت الکترونیک جهان شاهد این توانمندی تجارت الکترونیک است . تجارت الکترونیک در حال تبدیل شدن به یکی از ملزومات مهم در هر کسب کاری شده است و می توان انتظار داشت در آینده ای نزدیک جایگزین بازار سنتی گردد.

از عبارت این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱- ارتقا چشـم گیر قدرت خریدار ،حق گزینش مقایسه آسان :

امروزه تنها با یك كلیك، خریداران می توانند رقبا و محصولات شان را با نیز مقایسه كرده و جواب های را در كسری از ثانیه دریافت كنند. دیگر نیازی به رانندگی تا فروشگاه پارك، انتظار در صف اتوبوس جر و بحث با فروشندگان نیست.
حتی در موارد ی می توانند قیمت های درخواست ی را تعیین كنند (مثلادرمورد هتل بلیت هواپیما) تا عرضه كنندگانی كه می توانند شرایط خریدار را فراهم كنند با او ارتباط بگیرند، به عبارتی به یك مناداستان دست بزنند. خریداران می توانند با دست به دست دادن به افراد دیگر اضافه کردن اندازه خریدشان، از تخفیف بیش تری بهره مند شود.

۲- دسترسی به انواع بیش تری از كالاها و خدمات:

امروزه خریداران می توانند نسبتا هر آنچه را كه می خواهند از طریق اینترنت سفارش دهند (در كشور خودمان مسیر گسترش تجارت و كسب و كار اینترنتی به این هدف تمایل دارد) به عنوان مثال آمازون دات كام (Amazon.com) را بزرگ ترین فروشگاه كتاب با بیش از سه میلیون جلد كتاب معرفی می كند; شرایطی كه هیچ فروشگاه كتاب فیزیكی نمی تواند از پس آن برآید. به علاوه، خریداران قادرند این كالاها را از همه جهان سفارش دهند.

۳- كسب اطلاعات زیاد در مورد تمام چیز:

خریداران می توانند نسبتا همه روزنامـه های جهان از اقصی نقاط آن را بخوانند و به دایره المعارف ها، فرهنگ های لغت، اطلاعات پزشكی، رتبه بندی فیلم جالب ها، گزارشات مصرفی و بی نهایت منابع اطلاعات آنلاین دسترسی داشته باشند.

۴- سهولت بیش تر در سفارش دادن، روابط متقابل و تحویل گرفتن سفارش:

مشتریان امروزی می توانند از خانه، دفتر كار و حتی از طریق موبایل ، به صورت ۲۴ ساعته و در همه هفت روز هفته سفارشات خود را ارایه بدهند همچنین این کالاها در كم ترین زمان به دست آن ها می رسد.

۵- قابلیت تبادل نظر درباره کالاها و خدمات:

امروزه مشتریان می توانند با ورود به اتاق های گفت وگو (Chatrooms) در برخي حوزه های مورد علاقه مردم به مبادله اطلاعات و عقاید بپردازند.

۶- گسترش کانال های اطلاعاتی و بازار فروش:

شركت ها می توانند كانال های اطلاعات فروش نو ی (از طریق اینترنت) با دسترسی جغرافیایی وسیع تر ایجاد كنند تا از طریق آن به اطلاع رسانی و ترفیع کالاها كسب و كارشان در همه ایران و حتی دنبا بپردازند. از مجرای به راه انداختن وب سایت، شركت ها می توانند کالاها ، تاریخ فلسفه كسب و كار، فرصت های شغلی و دیگر اطلاعات مورد علاقه بازدیدكنندگان را ارایه كنند. برخلاف آگهی ها بروشورهای سابق، اینترنت به شركت ها این امكان را می دهد كه اندازه خیلی ی از اطلاعات با کمترین تعرفه را انتقال دهند.

۷- تولید و ساخت بانک اطلاعاتی کامل:

شركت ها می توانند درباره بازار، مشتریان فعلی، مشتریان بالقوه رقبا اطلاعات كامل تر و غنی تری را به دست آورند. آن ها همين طور می توانند بررسی ها بازاریابی را از طریق اینترنت با ترتیب دادن گروه های كانون، ارسال سوال نامـه و جمع آوری داده های اولیه از چندین طریق مختلف به انفجام برسانند. در زمانهای مورد نیاز از طریق ایمیل به مشتریان هدف محصول یا خدمات را معرفی کرد و اطلاع رسانی و بازاریابی هدفمند را انجام داد.

۸- تبادل نظر بالا رفتن بازده مجموعه:

به واسطه اینترنت، شركت ها می توانند یك اینترانت خصوصی (شبکه داخلی) كه ارتباطات داخلی بین كاركنان را تسهیل تسریع می كند راه اندازی كنند و از آن طریق كاركنان سوالات را از بپرسند، پیشنهاد ات و پیشنهاد های دیگران را دریافت كنند و اطلاعات ضروری را از سرور مرکزی شركت بارگیری و بارگذاری كنند اتوماسیون سازی صورت گیرد.

۹- تسهیل رابطه با مشتریان و مجموعه های دیگر:

شركت ها قادرند ارتباطات دو طرفه با مشتریان بالفعل و بالقوه داشته باشند همچنین مبادلات كارآتری داشته باشند. تبادل اطلاعات، سفارش دهی سفارش گیری سیـستم پرداخت كارآمدتری با توزیع كنندگان و تامین كنندگان خواهند داشت.
همچنین شركت ها می توانند به ارسال اطلاعیه ها، كوپن های تخفیف، نمونه ها اطلاعات به مشتریانی باشند كه این اقلام را تقاضا كرده اند و یا اجازه ارسال آن ها را به شركت مزبور داده اند.

۱۰- تحلیل اطلاعات ارائه خدمات بر پایه نتیجه تحلیل:

شركت ها می توانند محصولات و خدمات را با استفاده از اطلاعات پایگاه داده ها درباره تعداد بازدیدكنندگان از سایت همچنین تناوب بازدید، برای مشتریان مشاهده نمایند در جهت ویرایش کالا خدمات علاقه مندیها نیازهای مشتریان را در نظر گرفت.

۱۱- انجامبقیه امور جانبی به شکل اینترنتی و پر بازده تر:

شركت ها قادر به ویرایش خرید، استخدام، روش و ارتباطات داخلی خارجی (حتی بین المللی) می باشند .
شركت ها می توانند به وسیله مقایسه قیمت های رقبا در اینترنت، صرفه جویی زیادتری داشته باشند نیز با خرید از مزایده ها، همچنین بسياري از آن ها در حال فراهم آوردن کالاها آموزش ی اینترنتی هستند كه می توانند به وسیله آن كاركنان، واسطه ها و نمایندگی ها را با نرخ كم تری آموزش دهند.به این ترتیب شركت ها با صرفه جویی قابل ملاحظه در تعرفه در حالی كه دقت و كیفیت خدمات را اصلاح می دهند در لجستیك عملیات ترقی می كنند.